it's the most wonderful time of the year

Luciadagen idag och imorgon ska min lilla baby bila till Idre för att filma sitt projekt. SUPERKUL! Jag har slagit in ganska många av mina julklappar redan och alla klappar är inhandlade. Nästan. Jag tycker aldrig att man kan ge tillräckligt med julklappar till någon. Det enda som sätter stopp är inte fantasin utan siffrorna på bankkontot.
I år är jag beslutsam om att verkligen hålla mig till mina nyårslöften, ska till och med skriva ut dom och ha dom lite överallt så jag inte kan komma undan. NU ÄR DET NOG. Jag är bra på att ge bort till andra, men aldrig till mig själv. Seriöst, hela sommaren jobbade jag sex dagar i veckan, men inte en endast krona gick till något jag verkligen ville ha. Så i år blir mitt allra första nyårslöfte att 1. Köpa minst två saker till mig själv varje månad. Jag är också sjukt dålig på att göra saker för mig själv. Kanske någon curse med att vara storasysterm, att alltid tänka på sig själv sist, 2. Ta besluten som gör mig glad även om alla inte är glada med mig. Det värsta jag vet är att slösa tid, jag försöker ta vara på tiden och vara glad, göra roliga saker, göra saker jag tycker om. Jag tänker inte leva för helger, jag ska leva för varje dag. 3. Utöver min utbildning, ska jag läsa något jag verkligen brinner för. 

Okej. Nu får det räcka. Jag vann kebabtävlingen btw. 


Kommentarer

Populära inlägg